© 2019 Baconsult Kft.

  • Facebook - Black Circle
  • LinkedIn - Black Circle

NAIH-133526/2017

April 26, 2016

February 21, 2016

February 17, 2016

February 10, 2016

December 9, 2015

Please reload

Recent Posts

MI A BACONT CSINÁLSZ?

September 1, 2015

Az egyik legfontosabb tapasztalat eddig, hogy meglepően sok startup küzd azzal, hogy el tudja mondani a termékét érthetően. Nem ritkán van olyan, hogy a weboldal, a one-pager és az üzleti terv sem árulja el, hogy kinek, milyen piacon, milyen problémát hivatott megoldani a termék és miből lesz majd pénz. Voltak olyan esetek is, ahol végül az AHA-momentumot csak az hozta el, hogy az egyik doksiban felsoroltak pár konkurens terméket. Ezeknek a weboldalát megnézve kb 3 másodperc alatt leesett a tantusz. 

 

Az esetek másik jelentős részében pedig nincs se ez, se az. Ami néha amúgy érthető is, ha egy csapat ezerrel a termékre koncentrál és nem a marketing bullshitre. De viszonylag hamar azért, hogy befektetőt vagy advisort találjanak, utóbb pedig azért, hogy az ügyfeleiket meg tudják szólítani, erre azért szükség lesz. 

 

Ebben sokat segíthet, ha megpróbálod idegeneknek, vagy a projectben nem résztvevő "Normál" embereknek elmondani, hogy mit it csinálsz. Nagyszerű közönség lehet a párod, az anyukád vagy a rokonság egyéb nem-kocka tagjai. Ha a mondókád alatt szemük üvegesen mered a semmibe és monoton hümmögésbe kezdenek bólogatva, akkor tutira nincs még kész a pitch. Kész akkor lesz, ha egy "Normál" érdekes és értelmes kérdést tud feltenni a koncepcióval kapcsolatban. (Pl: De miért kell kivehető ajtó egy turmixgépre?)

 

Az is sokat segíthet, ha a megírt szövegben nem akarsz semennyi teret kitölteni. Ha nem zavar az, hogy nem ugyanannyi szöveg jut minden hasábba. Ha nem tudsz négy pontot kiemelni, csak hármat. Ugyanis sokszor hajlamosak vagyunk bullshittel kitölteni a helyet, kipótolni a bulleteket, lózungokkal megtölteni a félig üres oldalt. De ezek a szavak, mondatok csak nehezítik az ártatlan áldozat (olvasó) munkáját. Ugyanígy szerintem tiltani kéne a túlgondolását, túlgeneralizálását a koncepcióknak. Aki bányász, az nem szénhidrogénlogisztikai manager. Minél konkrétabban, szűkebben tudod leírni a konkrét terméket vagy szolgáltatást, a lehető legprózaibb módon, annél jobb. Ha ez kész, akkor még mindig szentelhetsz egy paragrafust annak, hogy ez milyen nagyobb domainbe tartozik és hová is vezethet.

 

A jó hír persze az, hogy ezt a hibát szinte mindenki elköveti először, így sok ügyes, és teljesen létező problémát, jó technológiai ötlettel megoldani próbáló csapatok is. Szóval ez nem a sztori vége, csak egy első nehézsége, amit idővel majd kinőnek.

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Please reload

Archive